Huishoudelijke hulp aanvragen
- Heeft u moeite met het schoonhouden van uw woning of ander huishoudelijk werk?
- U kunt het volgende doen:
- Kijk eerst of u in uw eigen omgeving (gezin, familie of vrienden) hulp kunt krijgen.
- Als uw omgeving geen hulp kan bieden, dan biedt particuliere hulp of een organisatie mogelijk de oplossing.
- Komt u er zelf niet uit? Dan helpen wij met het vinden van een oplossing.
- De melding voor huishoudelijke hulp is meestal geen spoed.
Wat u moet weten
De medewerkers van de verschillende organisaties in uw omgeving helpen u om uw huis schoon te houden. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat u in een schoon en leefbaar huis woont en gewassen kleding heeft.
- Een schoon en leefbaar huis betekent dat het huis niet vervuild en opgeruimd is.
- Het is niet de bedoeling dat het hele huis wekelijks spik en span gemaakt wordt.
- Onderhoud van de tuin of het verzorgen van huisdieren hoort er niet bij.
Veranderingen doorgeven
- Ontvangt u huishoudelijke hulp via de gemeente en verandert er iets? Dan geeft u dat aan ons door.
- U kunt denken aan: veranderen van zorgaanbieder, verlengen/uitbreiding/stopzetting van de hulp bij huishouding of een verandering in uw situatie.
- U kunt de verandering doorgeven via het formulier Wmo-melding
Na uw aanvraag
Meerinzicht heeft 8 weken tijd om uw situatie te onderzoeken en een besluit te nemen.
Wachtlijst voor huishoudelijke hulp
Als u recht heeft op hulp bij het huishouden, hoort u binnen 15 werkdagen hulp te krijgen. Op dit moment lukt dat niet. Er is een groot tekort aan personeel voor hulp bij het huishouden. De gemiddelde wachttijd is 3 maanden vanaf het moment van uw aanvraag. Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen.
Kosten
Voor huishoudelijke hulp betaalt u een eigen bijdrage.
Zie ook
- Zoek via de WMOwijzer een organisatie in uw omgeving
- Sociale kaart