Wmo-melding doen

  • Hebt u ondersteuning nodig op het gebied van zorg, werk, of inkomen? Kijk eerst in uw eigen omgeving, zoals gezin, familie of vrienden of zij u kunnen helpen. 
  • Kan uw omgeving u niet de juiste hulp bieden? Of heb je meer hulp nodig? Dan kunt u misschien gebruik maken van particuliere hulp of hulp van een organisatie. Kijk hiervoor op de sociale kaart van uw gemeente:  ErmeloHarderwijk  of  Zeewolde .
  • Komt u er echt niet uit? Maak dan een Wmo-melding. Wij kijken samen met u naar uw vraag en welke hulp wij u vanuit de gemeente kunnen bieden. Wij vinden het belangrijk dat u zo goed mogelijk zelfstandig kunt blijven wonen. 

Een melding maken

  • U kunt op verschillende manieren een melding maken. Het is belangrijk dat u in de melding uw vraag goed omschrijft. Ook willen we graag weten wat u zelf al hebt gedaan om hulp te vinden. 
  • U kunt de melding online doen (met of zonder uw DigiD). 
Wmo-melding doen

Afhandeling van uw melding

  • Direct na de online melding sturen we u een ontvangstbevestiging. U weet nu zeker dat de aanvraag binnen is gekomen. 
  • Lukt het niet om de melding digitaal te doen? Dan kunt u altijd naar de gemeente bellen. Samen vullen we de melding voor u in. Als u een klantmanager hebt, kunt u ook met hem/haar contact opnemen. 
  • Wij bekijken uw melding en dan bellen we u binnen 5 werkdagen om een afspraak te maken voor een gesprek.
  • U krijgt na 6 weken na het versturen van uw melding het besluit te horen.