Wmo-melding doen
- Hebt u ondersteuning nodig op het gebied van zorg, werk, of inkomen? Kijk eerst in uw eigen omgeving, zoals gezin, familie of vrienden of zij u kunnen helpen.
- Kan uw omgeving u niet de juiste hulp bieden? Of heb je meer hulp nodig? Dan kunt u misschien gebruik maken van particuliere hulp of hulp van een organisatie. Kijk hiervoor op de sociale kaart van uw gemeente: Ermelo, Harderwijk of Zeewolde.
- Komt u er echt niet uit? Maak dan een Wmo-melding. Wij kijken samen met u naar uw vraag en welke hulp wij u vanuit de gemeente kunnen bieden. Wij vinden het belangrijk dat u zo goed mogelijk zelfstandig kunt blijven wonen.
Succesvol:
Staat uw antwoord niet op de website? En wilt u daarover bellen met Meerinzicht?
Dan kunt u iedere werkdag tussen 9.00 uur en 13.00 uur bellen via het telefoonnummer van uw gemeente.
Een melding maken
- U kunt op verschillende manieren een melding maken. Het is belangrijk dat u in de melding uw vraag goed omschrijft. Ook willen we graag weten wat u zelf al hebt gedaan om hulp te vinden.
- U kunt de melding online doen (met of zonder uw DigiD).
Afhandeling van uw melding
- Direct na de online melding sturen we u een ontvangstbevestiging. U weet nu zeker dat de aanvraag binnen is gekomen.
- Ook krijgt u een bevestiging per brief.
- Lukt het niet om de melding digitaal te doen? Dan kunt u altijd naar de gemeente bellen. Samen vullen we de melding voor u in. Als u een klantmanager hebt, kunt u ook met hem/haar contact opnemen.
- Wij bekijken uw melding en dan bellen we u binnen 4 weken om een afspraak te maken voor een gesprek.
- U krijgt na 6 weken na het versturen van uw melding het besluit te horen.
- Tijdens het gesprek bespreken we uw persoonlijke situatie en wat uw vraag is. Dit doen we bij u thuis of online. Wij bekijken dan samen welke hulp uw omgeving kan bieden en wat wij voor u kunnen doen.
- Een voorbeeld van hulp uit de omgeving is bijvoorbeeld een boodschappenservice. Tegenwoordig bezorgen veel supermarkten aan huis. Dit kan een goede oplossing zijn.
- Vindt u het fijn als iemand, die u kan helpen, bij het gesprek aanwezig is? Neem dan contact op met een cliƫntondersteuner van MEE of Thuis in Cliƫntondersteuning. Zij kijken gratis en zonder doorverwijzing met u mee.
- Na het gesprek krijgt u een verslag. Hierin staat wat we hebben besproken.
- Na het gesprek gaan we kijken welke oplossing het beste bij u past. Dit noemen wij een maatwerkvoorziening.
- Als wij met u hebben besproken welke maatwerkvoorziening het beste bij u past kunt u aanvraag indienen. We laten u binnen 2 weken weten of deze aanvraag is goedgekeurd.
Verandert uw situatie? Of wilt u een verlenging aanvragen voor de maatwerkvoorziening die u nu krijgt?
Maak dan opnieuw een melding. Hierin kunt u aangeven dat het om een verandering of een verlenging gaat.